Tivoli livet ;)

Jaha då har Axels Nöjesfält varit i Nässjö under helgen. Kände mig som ett barn på julafton när jag fick veta att tivolit skulle komma hit.
Jag menar tivolilivet har varit en del av mig sen jag var 16 & för mig är det en lång tid. Jag saknar faktiskt tivolilivet väldigt väldigt ofta, inte för att jag skulle orka leva det livet nu eller kunna med tanke på att jag har barn. Men mina år på tivolit kommer jag alltid minnas med lycka <3
Visst har det inte alltid varit en dans på rosor men såhär i efterhand så är det de bra sakerna man minns. & hur trött man än var på det ibland så var man kvar år efter år efter år, hehe ;)
Tror man kan kalla det för en drog faktiskt ;)
Så så fort jag satte fötterna på tivolit i fredas så var jag precis som alla andra år såld. varje gång jag kommer ut på första platsen på året så känner man att man saknar det mer än man trodde. Jag ser tivolit som en del av mig jag har växt upp där eller det är ju så det känns. Det är som en enda stor familj & Sommaren då alla vi brudar jobbade på samma avdelning är en sommar jag aldrig kommer glömma, det är den bästa sommaren i mitt liv, en sommar jag skulle vilja uppleva om & om igen, den sommaren är lycka för mig <3
Jag träffade min första stora kärlek på tivolit en kärlek som aldrig kommer rosta, någonstans inom mig kommer den alltid finnas kvar & han kommer alltid alltid vara speciell.
Jag har träffat vänner för livet på tivolit & genom att man jobbat i olika städer.
Jag har besökt så många städer i sverige att man brukar kunna säga att man varit överallt, hehe & självklart har man sina favorit städer dit man bara längtar efter att få åka igen.
Jag har sett så mycket & träffat mer människor än vad vissa andra kanske gör under en livstid. Jag har upplevt så mycket på tivolit att jag skulle kunna skriva en bok ;)
Jag saknar att sitta i bilen/lastbilen på väg mot en ny plats ett nytt äventyr ;)
Varje vecka hände något nytt, vi levde för dagen, vi levde för stunden.
Men mest av allt saknar jag nog tiden vi spenderat på Heron city vårat paradis <3 Tiden där skulle jag vilja uppleva igen, jag saknar den tiden & varenda gång jag åker förbi heroncity fylls mitt hjärta med glädje, kärlek, minnen!
Även om det kanske finns en del som hände under den perioden i mitt liv som jag skulle göra annorlunda om jag fick chansen så minns man såhär i efterhand allt det bra. Alla dom minnena man önskar att man kunde få uppleva igen. Så även om tivolit verkligen inte är en dans på rosor  & man har haft många jobbiga & tuffa stunder där så minns jag tiden där med ett leende på läpparna, det är något speciellt helt enkelt ;) Ni som själva varit inne i tivoli träsket vet vad jag menar..
Tivolilivet var våran verklighet, våran lilla bubbla & i stort sett så långt ifrån vår vanliga vardag man kunde komma!
Det var ett lockande äventyr för Tonårsflickor som ville se sig om & bara leva ;)

men nehe that´s it kan ju inte sitta här & blogga om tivolit hela dagen även om jag säkert skulle kunna, hehe.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0