Afraid of love...


- När det gäller kärlek är jag min egen värsta fiende.. Kärlek skrämmer livet ur mig.

We're all looking for the love of our lives, the one who will sweep us off our feet and put us down in the middle of a fairytale. But not everyone finds it easy to throw themselves body and soul into a new relationship.

Jag är så jävla rädd för att bli kär igen, jag är rädd för kärleken, rädd för att bli beroende av någon annan, rädd för att bli sårad, rädd för att bli sviken, rädd för att bli bedragen & rädd för att bli kär i fel person igen. Ja rädd är nog det ordet som bäst beskriver mig just nu. Men jag vet också att man måste våga spela för att vinna. Men vågar man verkligen satsta sitt hjärta i ett spel man inte vet om man kan vinna & hur långt kommer man med ett hjärta som inte är riktigt helt. Jag tror inte mitt hjärta är tillräckligt helt än för att våga bli kär igen. Jag är livrädd för att bli kär igen !
Samtidigt vet jag hur underbart det är att vara kär, att titta in i någon annans ögon & se åtrå, kärlek & lycka. Men hur underbart det är att vara kär så har man inga garantier på att det varar för evigt, du kan inte sätta in det på ett sparkonto & veta att det finns där för evigt för en vacker dag mitt framför ögonen på dig så kanske den är borta, försvunnen.
Men min största rädsla är nog att någon ska krossa mitt hjärta igen & jag inte har en aning om hur jag ska laga det. Därför har jag knuffat undan alla som ens närmat sig, jag släpper in killar på livet, men aldrig hela vägen in. Någonstans på vägen fastnar dom & kommer inte förbi, jag vill inte att det ska vara så men det är så. & det enda positiva med det är väll att om en kille stannar tillräckligt länge för att ta sig tiden att komma förbi alla mina hinder & lyckas så är det en kille värd att satsa på.. det är jag nästan säker på ! Jag faller inte så lätt för någon, men när jag väl faller så faller jag handlöst & det kan vara ganska skrämmande. Hela världen vänds upp & ner, krash jag landade mitt i verkligheten.
Jag vill inte ha en repris av vad jag gick igenom sist, vill inte ha en repris av en dålig kärlekshistoria som fick mig att tappabort mig själv & bli någon jag inte ville vara.
I faded in to someone else in to someone I don´t wanna be.
I don´t wanna be someones pretty little perfect girl, I wanna be me !
Det tog lång tid efter att jag blev singel för att hitta tillbaka till mig själv. Jag hade så länge satt mig själv åt sidan för kärleken en kärlek jag borde vänt ryggen för länge länge sen men jag tror rädslan av att bli ensam stoppade mig, hur kommer det sig att vi människor är så rädda för att bli ensamma.
Jag har det senaste halvåret lärt mig att trivas med att vara ensam, visst saknar jag någon ibland. Visst saknar man den där människan som gör en hel ! But I am fine on my own & det är jag stolt över . Men jag har istället upptäckt att jag inte vågar släppa in någon, vågar ge bort min kropp men inte mitt hjärta.
Så fort något börjar kännas bra som det ska göra så blir jag rädd & backar undan.
Jag är rädd för att förlora någon på grund av det, rädd för att förlora något jag vill ha för att jag inte vågar erkänna att det är så. Rädd för att ögonblicket ska passera förbi utan att jag hinner se det. Jag är även rädd för att göra någon annan illa för att jag är rädd för att älska, rädd för att såra någon annans känslor för att jag inte vågar släppa in dom. Så ännu en gång tror jag rädd beskriver mig när man pratar om Kärlek.
Men jag jobbar på det & en vacker dag lämnar jag ännu en gång ut nyckeln till mitt hjärta & hoppas på att han behåller den untill the end of time <3

Det är ju helt enketl så att kärlek är ett spel som kommer utan regelbok & det är inte alltid så lätt att lista ut hur man ska göra eller hur det funkar men vad vore livet utan kärlek? & kärlek är ingen kanke sak jag tror att när man vet så vet man & när man har hittat rätt så känns det i hela kroppen & det är en sjukt underbar känsla att hitta den där personen som gör dig hel & som ger dig fjärilar i magen.. Så oavsett om jag just nu är livrädd för att bli kär så skulle jag inte vilja leva utan kärlek ;)


I was afraid to let someone actually love me and let myself love someone else. But when you find the one who turn your world upside down it´s worth it ..


<3

Postat av: Anonym

Du skriver så bra, helt amazing :)

2008-08-28 @ 19:54:05
Postat av: Lina

De är något med sättet du skriver som gör mig totalt stum, kan inte sluta läsa. Alltid så bra & så mycket känslor !

2008-08-28 @ 22:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0