Jag förstår inte grejen ?!

Otrohet ett ämne som kan diskuteras om & om igen..

Det var en kille som raggade ganska hårt och öppet på tjej på en fest för ett tag sedan  ..visstja, nämnde jag att han hade flickvän? Varför åker man inte hem och sätter på flickvännen istället för att jaga efter främmande kjoltyg på festen..? Det var inte första gången det hände och troligtvis inte den sista heller. Är det kanske jakten som lockar? Och i så fall, varför har man ens flickvän från första början? Det känns ganska orättvist att utsätta en person för något sådant bara för sin egen jaktlusts skull. Eller förresten.. hon kanske vet om allt och väljer att titta åt andra hållet? Det är ju faktiskt inte helt ovanligt. Eller kanske går beteendet åt båda hållen? Funderat på det en del på senaste hur jävla vanligt det känns som att otrohet har blivit, känns knappt som man blir chockad längre då man hört att någon varit otrogen & hur illa är inte det !? Men iallafall har funderat på hur sjukt jag tycker det är, om man inte vill hålla sig till att vara med en varför skaffa sig en flickvän/pojkvän? Det finns ju faktiskt något som heter singel & om man uppenbarligen inte lekt av sig färdigt tycker jag man ska vara singel istället för att såra någon annan. Fast dehär är väll återigen ett ämne som går att diskuteras i evigheter & alla har vi olika åsikter om saken. Min åsikt är att jag tycker otrohet är förjävligt & en hemsk grej att göra mot en människa som älskar dig & det är i mina ögonon kränkande.
Jag kan ju inte sitta här & säga att man aldrig ska förlåta en otrohet för det kan ju inte jag avgöra, men jag vet att det är lättare sagt än gjort. Det är kanske lätt att säga att man förlåter någon men du ska kunna släppa det & gå vidare också?!Jag har förlåtit en otrohet trots att jag lovat mig själv att aldrig göra det men jag kunde bara inte släppa taget i det läget & ville försöka få det att fungera vilket det aldrig gjorde & att ens försöka förlåta var ett stort misstag då jag innerst inne om jag bara lyssnat på mig själv visste att jag aldrig skulle kunna glömma det, jag kan inte förlåta en sån sak !
& ju mer jag försökte glömma det desto mer tänkte jag på det ! & jag tror varken att jag kommer vara otrogen eller förlåta en otrohet igen, men vad vet jag?! Men som sagt detta är ett ämne som det är lätt att ha en åsikt i om vad mn tycker & tänker osv men det är nog inte förrän man verkligen sitter i båten själv som man verkligen kan svara på hur man kommer reagera. & alla hoppas vi väll på att slippa vara med om det !

Ibland sägs det att otrogna personer inte är dåliga människor bara svaga individer & ibland används uttrycket det man inte vet har man inte ont av eller kanske att en gång är ingen gång osv undanflykterna är många men i mina ögon är otrohet helt enkelt bara fel !

Några tankar i ämnet ?!





Postat av: Linda

Kan inte mer än att hålla med, det är fel fel fel !

2008-12-16 @ 15:16:34
Postat av: Josefine

Håller med om att otrohet är ett ämne som kan diskuteras om och om igen. Men skulle inte kunna förlåta om min pojkvän var otrogen hur ont det än skulle göra att leva utan honom så skulle jag inte kunna glömma om han varit med någon annan.



/ Josefine

2008-12-16 @ 18:26:10
Postat av: Elisabeth

Gillar din blogg =)

Och tyvärr är det väll sant att det blir vanligare och vanligare med folk som är otrogna förstår inte varför egentligen men det är nog så ! Tyvärr =/ Håller med om att man inte borde förlåta någon som är otrogen !

2008-12-16 @ 23:20:53
URL: http://ijustbeliveit.blogg.se/
Postat av: Anton

Otrohet är så jävla illa och kränkande med måste jag säga! Borde vara olagligt eller något.

2008-12-20 @ 00:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0