Shopping & way to many cookies haha ;)

Blev en del shopping på stan idag, skönt & avkopplande faktiskt att mysa runt i stan själv om man bortser från alla jävla människor överallt ! Jag hatar att shoppa när alla andra också ska shoppa helst hade jag velat gå & shoppa när butiken är stängd för alla andra så jag kunde roa mig aldeless ensam haha ;) Blev ju iallafall några fler julklappar inhandla även om jag inte fick klart riktigt alla. Fastnar ju med att kolla på en massa andra saker överallt, typiskt mig som sagt ;)
Jävligt skönt när man är här nere att få god mat lagad & en massa goda kakor vill jag lova men det negativa är att jag har bara varit här nere ett dygn & känner mig redan 5 kilo tyngre, illa blir en massa träning när jag kommer hem så man inte behöver köpa nyårsklänningen i en större storlek, haha! Men finns ju så sjukt mycket gott att äta under julen så hur ska man kunna låta bli?;)

Emma har panik över juldan över nyår, vad som händer & fötter men störst av allt panik över håret,kläder,smink osv helt sjukt egentligen att man kan lägga ner så mycket tid på att fundera på det, tror jag är aningen uteendefixerad haha ;) 
Tänk vilja löjliga längder man ibland går till när det gäller  utseende. Ta bara en sådan sak som lena ben - antingen drar vi vassa rakblad över benen för att kapa håren eller så kletar vi in oss med vax för att seda rycka ut stråna med rötterna. Herregud, nu finns till och med en maskin som rycker loss oönskade strån.
Det är färgtäckta ögonfransar, foundation som (i vissa fall helt och hållet) döljer huden och utryckta ögonbrynsstrån. Kemikalier som bleker och färgar håret i diverse olika färger. Vi färgar till och med huden med BrunUtanSol-krämer. Vissa gör det hemma medans andra går till speciella salonger för att få det gjort.

Allt detta är vardag. Norm och inget vi ens höjer ögonbrynen över, men när man tänker på vad det är vi egentligen gör känns det hela ganska sjukt.  Dont get me wrong, jag tycker inte att allt detta är fel på något sätt och jag gör ju själv många av grejerna med  ett stort leende på läpparna. Jag älskar att smink osv existerar (jag kan ju inte påstå att jag är särskilt läcker innan diverse produkter fått göra sitt. Söt kanske, men jag skulle knappast vinna Fröken Sverige).

Visst låter det lite underligt när man tänker på saken? Och då har jag inte ens gått in på alla andra konstiga saker vi gör. Som att dansa runt en kapad gran på julafton, samlas på krogen för att förtära en dryck som gör att de flesta av oss beter sig udda eller illa osv osv... 
Sjukt egentligen haha ;)

Men nehe dags för mig att börja tänka på refrängen kanske då man har tusen saker som man ska hinna med imorn !




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0