2008 går mot sitt slut...

Inlägget blev lite längre än jag trodde får la se hur många det är som orkar läsa hehe ;)


Jag har svårt att förstå att 08 går mot sitt slut känns som att året har gått väldigt väldigt fort när jag tänker tillbaka på det även om det inte kändes så vissa perioder. Det första halvåret av 08 var nog utan tvekan det värsta jag upplevt i hela mitt liv, så mycket tårar, sorg & ett tag kände jag knappt ens igen vem jag själv var längre, skrämmande. Men sen kom sommaren då allting vände en sommar som varit fylld med lycka, skratt & glädje.. Jag har många underbara minnen ifrån sommaren som jag kommer minnas always <3 Underbara partykvällar med grabbarna & jankan framförallt vilka minnen ;) Kan inte förstå att jag & Liam nu levt själv i 1 år, att det är ett år sen hans pappa träffade honom sist. Att han inte velat träffa honom på 1 år är nog sjukast av allt, det är så sjukt att jag ibland tror det är ett skämt ! Men med facit i hand så är jag lycklig över att det är som det är & vi är tusen gånger lyckligare utan honom. När jag tänker tillbaka på min tid med honom känner jag inte ens igen mig själv. Jag var så jäkla svag och liten. Orkeslös. Det togs så mycket från mig. Min trygghet, min självkänsla, min livsgnista. Jag känner ingen saknad eller sorg över mitt ex längre bara sorg över att allt det där hände, sorg över att det tog så lång tid för mig att bli hel igen, sorg över att jag förlorade mig själv. Jag är inte arg längre, inte ledsen, jag känner inget hat. Det fanns en tid då jag ville ha ett avslut, någon form av rättvisa. Jag kanske rentav ville att han skulle visa ånger och be om ursäkt för allt han utsatt mig för, allt lidande. Erkänna att han gjort fel. Så känner jag inte längre och har inte gjort på ett långt tag. Jag har skapat min egen sinnesfrid.Jag insåg en dag att jag älskade inte ens mitt ex som jag trodde jag älskade bilden av min familj, en hel familj. Jag var kär i bilden av vad jag hoppades skulle vara. Jag blev helt enkelt till slut rädd för att bli ensam så istället stannade jag kvar i ett förhållande som kvävde mig & jag önskar så att jag hade insett det tidigare, men man lär sig av sina misstag & min jobbiga väg i början av dehär året har gjort mig starkare, jag tänker annorlunda, jag agerar annorlunda & jag är helt enkelt inte riktigt samma person som jag tidigare var kanske både på gott & ont men mest ser jag det som något bra. Mitt ex är verkligen den sista mäniskan på jorden jag vill träffa på nuförtiden och även om världen är bra liten ibland är den nog stor nog för att bespara mig den upplevelsen ett tag framöver iallafall. Och det är jag glad för. Nehe på något sätt blev dehär ett lite sentimentalt inlägg men det blir ju så ibland när mina tankar skenar iväg & när jag tänker tillbaka på bitar av dehär året som var jobbigt. Men nu är jag lycklig känner mig förtillfället nästan sådär lycklig så jag mår illa hehe ;) Jag är beredd att lägga 08 & allt som här det året till bakom mig & gå vidare jag är så redo för 09 ;) & jag lovar mig själv att jag ska lägga min energi på mig, min älskade son & personer i min omgivning som gör mig lycklig & på saker som gör mig lycklig iställer för att slösa för mycket energi på saker & personer som helt ärligt inte är värda tiden!

Så vad är då våra planer för nyårsafton? Bra fråga som jag inte har något svar på haha ;)

Känns ju iallafall som en vanligt partykväll om jag ska vara ärlig börjar tycka att det är ganska överskattat, visst hade det varit kul att tagit sig iväg till någon storstad kanske eller en stuga i sälen eller kanske till utlandet men nu är vi här hemma i lilla småland & då får man väll göra det bästa av situationen vad det nu kommer bli haha ;) Nej men känns som att det löser sig alltid & eftersom många år man planerat har blivit en besvikelse för saker inte blev som man hoppades så kan vi ju hoppas på att eftersom vi iår inte planerat något så blir det kalas, det håller vi tummarna för ;)

Just nu medans jag sitter här & bloggar insåg jag hur jävla sugen jag var på smoothie så jag gick & letade efter min mixer & kan inte hitta den, kan inte förstå vem som varit här & tagit den eller helt enkelt var jag förlagt den sånt jag brukar lyckas med haha! Men om någon äger en & har vägarna förbi Anneberg såhär mitt i natten så vore det ju helt great ;) Fast jag tror nog helt enkelt att jag får åka & köpa mig en ny imorn eller kanske sno en hos mamma kan också funka!
Men dags att kanske avsluta mitt aningen långa blogg inlägg som blev att handla om både det ena & d
et andra, allt & inget som jag alltid brukar säga !

I can´t belive how things can change so fast, but I can see it in your eyes your mine <3

& btw om någon har några roliga planer för nyår som dom tror att vi kan tycka är intressanta så hör av er genast ;)




Postat av: MALIN

åh vad du skriver bra emma,. jätte fin text. Jag är glad för din skulle och vill önska dig ett underbart nytt år. Pusskram

2008-12-30 @ 13:39:40
URL: http://maliinnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0