Blondinbella !


Har läst Blondinbellas blogg precis som dom flesta andra har gjort & tänker på henne efter vad som har hänt. Tycker det är hemskt vart samhället är på väg. Att man inte ens ska kunna gå omkring ensam nuförtiden eller vara klädd som man själv vill utan att riskera att bli utsatt för något. Jag är nog inte direkt ett fan av blondinbella men läser iallafall hennes blogg för jag tycker det är stark att våga stå för sina åsikter & starkt att våga stå för vem man är. Men oavsett vem personen är om jag gillar dom eller inte så mår jag illa av att läsa sånt. Mår illa av vad tjejer utsätts för överallt i världen.
Men man kan inte klandra ett helt land för vad som hade hänt, dra alla över samma kam. Samma saker händer i Sverige varje dag så välkommen till Verkligheten. & Resebolagen är ju inte ansvariga för vad som händer när man är i utlandet, man får ju ta seden dit man kommer liksom & att man håller ihop & har koll på varandra när man är ute & även att man tänker sig för vad som faktiskt kan hända är för mig självklart, man får liksom hålla ögonen öppna & inse att det finns risker. Jag tycker att man ska få klä sig hur man vill & kunna vara trevlig mot alla man träffar men tyvärr funkar inte verkligheten så, man kan inte vara så naiv. Men att skylla ifrån sig på resebolaget osv är fel, det är inte deras fel !
Jag beklagar verkligen vad som hänt henne det borde inte få hända någonstans med det gör det, Överallt.
Men det är inte rätt att klandra varken resebolaget eller Italien för vad som har hänt, sjuka människor finns det överallt & det gäller att lära sig att vara försiktigt. & visst du kan råka ut för precis samma sak även om du är väldigt försiktig men risken är inte lika stor !

Som sagt mina åsikter om saken & dehär är väll något som diskuteras för fullt nu & alla har åsikter till höger & vänster.



Postat av: Jessi

det är hemskt :/

2008-07-21 @ 16:16:14
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller helt & hållet med, sjukt & hemsk att sånt händer men man måste vara försiktig !

2008-07-21 @ 16:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0