Jag har lärt mig...

- Jag har lärt mig, att det säger mycket om en människa, hur han/hon hanterar dessa tre saker:
en regnig dag, borttappat bagage och hoptrasslade julgransljus.

- Jag har lärt mig att oavsett vilken relation du har till dina föräldrar, så kommer du att sakna dem, när de inte finns där mer.

- Jag har lärt mig att, skaffa sig pengar och saker, är inte detsamma som att skapa sig ett liv.

- Jag har lärt mig, att livet ibland ger mig en andra chans.

- Jag har lärt mig att man inte kan gå igenom livet med en plockhandske på båda händerna. Ibland måste man också kasta tillbaka bollen.

- Jag har lärt mig, att när jag beslutar något direkt från hjärtat, så har jag också oftast tagit rätt beslut.

- Jag har lärt mig, att även om jag har smärta, så behöver jag inte ge andra det.

- Jag har lärt mig, att varje dag ska man sträcka ut handen till någon. Alla behöver en varm tanke eller en vänlig klapp på axeln.

- Jag har lärt mig, att jag fortfarande har mycket att lära.

- Jag har  lärt mig, att det spelar ingen roll vad som händer, eller hur svart allt känns idag; livet går vidare och imorgon blir en bättre dag.

- Jag har lärt mig att inte dömma hunden efter håren utan ge alla en ärlig chans.
- Jag har lärt mig att efter regn kommer solsken, det gäller bara att se framåt.
- Jag har lärt mig att sluta kolla i backspeglen& börja köra framåt.
- Jag har lärt mig att hoppet är det sista som överger människan.
- Jag har lärt mig att livet blir inte enklare av att välja den lätta vägen för svårigheter finns överallt.
- Jag har lärt mig att gammal kärlek rostar aldrig.
- Jag har lärt mig att hämnden är ljuv men i längden mår man inte bättre av att hämnas.
- Jag har lärt mig att man ska sluta bry sig om saker man ändå inte kan förändra.
- Jag har lärt mig att ärlighet varar längst.
  - Jag har lärt mig, att människor kommer att glömma bort vad du sagt och saker du gjort, men de kommer aldrig att glömma hur du fick dem att känna sig.
- Jag har lärt mig att inte alltid vara så blåögd alla människor går inte att lita på.
- Jag har lärt mig att man ska behandla andra mäniskor som man själv vill bli behandlad.
- Jag har lärt mig att gräset inte alltid är grönare på andra sidan.
- Jag har lärt mig att killar kommer & går men vänner består.
- Jag har lärt mig att tid är pengar.
- Jag har lärt mig att tiden läker alla sår, vissa tar bara lite längre tid.
- Jag har lärt mig att uppskatta livet & verkligen leva.
- Jag har lärt mig att det inte går att gömma sig för sitt förflutna det hinner alltid ikapp dig.
- Jag har lärt mig att vissa saker får man lära sig den hårda vägen.
- Jag har lärt mig att kärleken kan vara blind.
- Jag har lärt mig att det finns många saker i livet man inte förstår.
- Jag har lärt mig att livet är ett spel med regler som ändras längs vägen & att inte bryta mot reglerna är int alltid lätt.
- Jag har lärt mig att man lär så länge man lever.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0