Om jag får leka med dina grejer får du leka med mina ;)

Härmed säger jag upp mig som vuxen. Jag har bestämt mig för att jag bara vill ta det ansvar som passar en åttaåring.
Jag vill gå på mc donalds & tro att det är en trestjärnig michelin restaurang. jag vill tycka att M&M är bättre än pengar eftersom man kan äta dem. Jag vill springa barfota i mjukt gräs, smutsa ner byxorna, ligga under ett stort träd & ha en saftkiosk tilsammans med mina vänner en varm sommardag. Jag vill ha regnställ & gummistövlar & få plaska i pölarna igen.
jag vill att mamma gör goda mackor & varm choklad. Jag vill tillbaka till den tiden då livet var enkelt. När allt jag kunde något om var färger, multiplikationstabellen & barnsånger. & ingenting bekymrade mig, för allt jag visste att jag inte visste, brydde jag mig inte om. allt jag visste var att vara lycklig för att jag inte kände till de bekymmer som jag skulle bekymmra mig för.
Jag vill tro att världen är rättvis & att alla är ärliga & snälla. Jag vill tro att allt är möjligt.
jag vill ha möjligheten att bli överväldigad av de små sakerna & händelserna igen. Jag vill leva enkelt igen. Jag vill inte att min dag ska bestå av en tråkig dag på jobbet, massa saker man måste ta tag i i hemmet & dåliga nyheter. jag vill inte tänka på att få lönen att räcka en hel månad, jag vill slippa läkarräkningar, skvaller & att mista människor jag tycker om.
Jag vill tro på betydelsen av en kram, ett vänligt ord sann rättvisa, fred, drömmar & jag vill göra änglar i snön igen.
Så här är mina kreditkort, mina bilnycklar, mina räkningar & min pensionsförsäkring.
Härmed drar jag mig officiellt tillbaka som vuxen.
Vill du diskutera detta får du fånga mig först- kul! Vi ses i sandlådan. Om jag får leka med dina grejer får du leka med mina ;)

Hehe vore det inte härligt om man kunde säga upp sig från vuxen livet om så bara för en vecka?! Tänk vad skönt att slippa alla krav & måsten slippa allt ansvar & allt man måste fixa & lösa. Jag skulle nog önska mig en vecka då jag behövde göra ingenting. Är väll för att det händer mycket just nu & mycket man har ansvar för som det känns stressande & så men visst hade det varit kul att för ett litet tag va så där liten igen så man inte trodde att världen var större en ner till centrum! ;)


Postat av: Sofie

Haha fan vad skön du är ;)

2008-07-23 @ 23:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0