One night stands?

Har i dag diskuterat One night stand med en person & vad man inser är hur olika åsikter folk har om det & hur olika alla ser på ett one night stand, ett ord som används ofta men som för olika människor har olika innebörd!

När sex verkligen bara är sex.
Jag menar vem somhelst som haft sex med någon dom verkligen älskar & sex med ett one night stand kan ju hålla med om att skillnaden är ganska stor. Att ha sex med någon du verkligen älskar eller tycker om kan vara bland det finaste som finns & man känner varandra du vet vad han vill ha & han vet vad du vill ha, sexet betyder något helt enkelt. Men vad är egentligen så fel med one night stands? Jag säger inte att det är något häftigt med att ha en massa one night stands men jag ser inte det som fel heller!
Jag tror att andledningen med one night stands är att du är så desperat efter närhet att du skulle kunna göra vad somhelst för att få känna lite kärlek om så bara för en stund. & många andledningar till att det sen bara blir ett one night stand är nog just för att antingen du eller han har blivit så pass sårade förr att ni inte släpper någon in på livet. Det är enklast så. Det är mycket enklare att ge bort sin kropp för lite närhet än sitt hjärta.
& att man har eller haft one night stands är inte samma sak som att egentligen veta varför. Det kan vara för att försöka gå vidare, för att få bekräftelse, för att du säker efter kärlek, för att du behöver närheten osv. Så man ska inte heller säga att hoppa i säng med någon bara för en natt är fel om det kan hjälpa någons brustna hjärta med lite kärlek för en natt, vad är då så fel med det? & vad är då så fel med sex bara för att ha sex så länge det är på lika villkor? & i vårat samhälle är det oftast okej om en kille har eller haft en massa engångsbrudar, det är häftigt osv men om en tjej haft det så klassas hon oftast som en slampa eller som någon som är billig. Men hur jävla fel är inte det? Vadå skulle killar behöva närhet mer än tjejer? Skulle killarna ha mer behov än tjejer att ha sex? Är killar helt enkelt kåtare av naturen & att det är därför det anses okej? I don´t know.
Om en kille haft en lång lista med brudar anses han som erfaren & populär, men en tjej däremot vem vill vara med henne? Hur lång sexlista man har säger ju egentligen ingenting om hur personen är. Bara för att en tjej sökt efter kärleken på fel sätt gör det henne till en dålig människa?! Alla önskar vi väll att vi hittat vår prins första gången vi kysste en groda men det funkar ju inte så för alla, eller hur?!
Jag känner ett par som båda var varadras första & dom håller fortfarande ihop efter alla år ihop & ser ut som ett par som kommer spendera resten av sitt liv med varandra. & hur romantiskt är det inte att ingen av dom någonsinn har varit med någon annan. Det kallar jag att ha tur med att finna den rätta, men många människor kan gå genom halva sitt liv innan dendär personen dyker upp men det betyder ju inte att du måste sluta leva. Alla har ju faktiskt själva rätten till att välja hur dom vill spendera sitt liv. & jag är inte perfekt, nobody is. Alla gör vi misstag det är en del av livet det är bara att ta konsikvensera av sina handlingar & lära sig av sina misstag. Jag vet själv att vad det gäller killar har jag många gånger varit på tok för blåögd, tänkt hellre fria än fälla & valt att skaffa mig en egen uppfattning av dom & gud ska vet att jag många gånger blivit sårad & besviken. Men livet går vidare & en dag hittar man rätt. men so what om man då råkar ha 25 personer på sin lista istället för 10 inte fan gör det någon till en sämre människa för det?!
Det finns båda killar & tjejer som kan ha sökt desperat efter dendär rätta på helt fel sätt, men inte ska dom väll behöva lida för det resten av livet?
Om jag träffar en kille så är ju hans personlighet hur han behandlar mig osv viktigare än hans sex bagage. Som att jag skulle tyckt mindre bra om honom för att det var 5 personer mer på hans lista över sexpartners, knappast!
Jag faller ju för en person för vem han är & inte för hur många personer han har varit med. Okej visst att jag hellre träffar någon som inte varit med någon av mina vänner en att träffa en kille som i stort sett varit med hälften av mina vänner, vilket kan bli jobbigt ! Men iallafall min åsikt om One night stand är att jag ser inget fel med om en person har ett One night stand då & då, Men jag tycker ju vekligen inte att man ska göra det till en vana att hoppa i säng med person efter person. Jag tror även som jag skrivit tidigare i inlägget att andledningen till att man har One night stand är för att man söker något man saknar men jag tro inte att One night stand är rätt sätt att hitta det. Men samtidigt ett One night stand kan betyda mycket för någon som tex blivit sårad & behöver närhet & då är det ju inget fel i det så länge det inte drabbar någon annan. Sen finns det väll vissa som bara har one night stand för att ha sex dom resonerar som att är man kåt så är man & då vill man ha någon att hoppa i säng med, låter rätt hemskt i mina ögon fast egentligen är ju sex hur naturligt somhelst så varför inte?! Men i mina ögon tror jag att en person som har många one night stand letar efter något/någon dom saknar ! Tror också att dehär ämnet är något man kan diskutera i evigheter. Men var som sagt efter att ha diskuterat det idag tvungen att skriva ett blogg inlägg om det, så då ställer jag även frågan till mina läsare, vad tycker ni om One night stands?

Men nehe dehär inlägget blev aningen långt men blir så ibland när man börjar skriva om något som kan diskuteras hur länge som helst finns ju inget rätt eller fel i dehär läget alla människor är olika individer & alla har vi olika åsikter & dehär var bara några av mina ...





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0