det förbjudna ..

Det slår sprint
och du undrar
var i helvete kommer lusten ifrån?
Han backar tre steg,
efter det närmar han sig igen.

Ögonblicken han ger dig
rymmer en hel evighet, du säger,
ge mig mer lust.


Du tänker diskret,
fan
jag är verkligen hon som faller för det förbjudna.
Du hoppas att du är något utöver det vanliga
och han ser det
han ser det på avstånd.


Ta den tidigaste bussen så möter jag dig vid stationen,
säger han.
Det låter frestande
och du faller handlöst för charmen
som du borde blunda för.


Med genant i skrattet,
ber han dig kasta hit nyckeln till ditt hjärta
för enligt han
är du svårfångad
och fantastiskt svår att stå emot.

Du tar det till dig
och tänker,
vad har jag att förlora
samtidigt som du glömmer bort

att det är han som är det förbjudna.










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0