kär i kärleken?!


Jag har funderat på dehär med att älska någon igen, eller att ge sitt hjärta till någon ny.
Hur gör man det & är säker på att det är på riktigt.
Jag menar hur ska jag egentligen veta att vad jag känner för den personen är äkta & inte bara känslor över att ha någon, hur ska jag veta att jag är kär i personen & inte bara kär i kärleken.
Jag menar när man precis lämnat & släppt taget om något man älskade hur vet jag då att vad jag känner för någon ny är äkta.
Jag är rädd för att falla för någon som råker finnas till hands när jag behöver någon som mest istället för att falla för vem personen är. Jag är rädd att jag byggt upp en mur efter att ha blivit så sårad att det är omöjligt för någon ny att ta sig in. Jag är rädd för att jag faller för någon för att det är enklast så istället för att falla för någon jag verkligen vill leva med. Jag är också rädd för att jag stöter undan personer som verkligen betyder något för att jag blir osäker.
Jag vet att jag redan har gjort det. & jag är rädd för att inleda något med någon & sen inse att vad jag känner inte är äkta utan att det bara kändes rätt just för att jag ville ha någon, jag är rädd för att behöva såra någon.
Men samtidigt tänker jag att visst jag känner mig inte redo att träffa någon ny just nu, eller det är väll egentligen inte heller sant vad jag menar är att jag letar inte efter någon ny men skulle dendär rätte personen dyka upp så skulle ju allt bli annorlunda. Men då är jag där igen, hur vet jag att det är rätt? Jag menar jag trodde Kenneth var personen jag skulle leva mitt liv med gifta mig med & bli gammal tilsammans med, men se hur bra det gick! Där gick jag ju på en riktigt nitlott. & jag undrar hur många gånger vågar man sätta sitt hjärta som insats i ett spel jag inte vet om jag kommer att vinna? Hur många gånger klarar man av att få sitt hjärta krossat. & hur jävla många grodor måste man kyssa innan man hittar en prins? Jag är rädd för att inte bli kär i personen utan att jag blir kär i en känsla. Alla vet vi ju hur mycket närhet & kärlek kan göra för ett brustet hjärta, så hur enkelt är det att vända ryggen åt någon som finns där när du behöver någon? Men det är inte lätt att i det läget veta om man som sagt är kär i kärleken eller i personen. Jag är ganska förvirrad just nu om jag ska vara ärlig & väldigt rädd för att ge mig in i något jag inte kan hantera. Men en sak är säker jag lever hellre ensam än gör som vissa andra som bara lever med någon ny för att dom inte kan hantera att vara ensam. Att vara ensam är verkligen inget problem för mig, det fixar jag. Min rädsla nu är att falla för kärleken, frestelsen istället för att falla för personen. Jag är rädd för att finna fel person en gång till, jag är helt enkelt rädd för att bli kär i kärleken!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0