We all make misstakes ...



COMPLETELY INCOMPLETE
Man väljer själv vilken sorts person man vill vara.
Ingen annan kontrollerar hur du ska vara. Bara du.
Någonstans måste man kunna se sig själv objektivt och själv bestämma vilka delar man inte är stolt över. Det har jag gjort. Förr eller senare kommer man till en insikt över att man kanske inte är den människan man vill vara. Det gjorde jag.Så vad gör man?? Man ändrar på sig.
Det är ren lögn att kalla detta lätt, för det är det inte.
Det är jättesvårt, jobbigt och smärtsamt.
Att ens se sig själv med objektiva och kritiska ögon är något folk - allmänt - sällan är villiga att göra. Jag tycker det är viktigt. Men det är även viktigt att se till sina egna kriterier för en bra människa och utgå från det (inte vad alla andra tycker).Att ta itu med sig själv kan nog faktiskt vara en av de svåraste sakerna man kan göra. Men det är värt det. Som fan att det är värt det.


Personlig utveckling är otroligt viktigt, tycker jag.
Man slutar aldrig växa. Jag har saker jag jobbar på hela tiden och det ÄR inte lätt.
Det är inte meningen att det ska vara det, annars skulle alla vara perfekta människor. Det är vi inte.


Alla gör misstag.
Det viktiga är att lära sig av dessa. Och VÅGA förändras.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0