Lycka är...


Lyckan gömmer sig i små saker.
och när som helst när man öppnar en pringles burk, eller coca cola light flaska så hoppar den ut.
som anden i flaskan.
den gömmer sig på så konstiga ställen och överraskar mig jämt.
får mig att rygga bakåt och tappa andan av förtjusning.
vill skrika "oj vad jag leeever!"

lycka är att få en present från någon, även fast det bara är skumma sugrör.
lycka är att känna sig speciell.
lycka är att ha vänner som alltid finns där.
lycka är att vara någons kärlek, att vara älskad.
[you belong to me.]

jag öppnade en dörr idag.
och den varmaste känslan träffade mig som en pil
dansade igenom lyckoruset.

lycka är att stå i duschen och känna att man inte är själv, för vattnet talar med en.
lycka är att ha en vän på andra sidan jorden men det känns som att hon är i samma rum.
lycka är när man inser att de kala björkarna inte är döda, utan de samlar bara på sig kraft för att kunna börja om på nytt, precis som jag.
lycka är att ha en vän som får en att skratta, vilket humör man än är på.
[you and me will always be.]

sitta med en kopp te, en kanelbulle och med en nära vän mitt emot får en att glömma alla måsten.även det faktum att livet inte alltid är en dans på rosor. Man inser sitt värde när någon ger en viktig halvtimme av sitt liv, för att den människan bryr sig mer om mig än om tiden.
eller när någon säger "du, jag, och ett hus i utlandet, när du vill, anytime!"

lycka är när någon säger "jag vet att du hade älskat det. på det sättet som bara du kan."
lycka är när ens mamma är orolig för att man inte är så glad som man alltid brukar vara.
lycka är när man får ett lyckorus som får hela kroppen att slå volter.
lycka är när någon tycker att man är unik.
[ In your eyes I can see it all. ]

lycka är att öppna en pringles burk och inse att hela världen ligger där i.

Det finns så mycket små saker som kan göra en lycklig men ibland kan man bara inte se dom, försök ta vara på dagen, ta vara på dina nära & kära & tänk på att du kan vara personen som förändrar någons dag bara genom att bringa ett leende när du går förbi.
Lycka är att veta att någon bryr sig, lycka är att  leva i nuet.
[Carpe diem.]




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0