090413


Jaha så va det ett tag sen man bloggande.. Har spenderat påskhelgen med dom 2 älskade killarna i mitt liv, min underbara pojkvän & min underbara son. Två personer som gör mig så sjukt lycklig <3 Haft en helg full med en massa mys & kärlek. Varit en ganska lugn påskhelg har väll inte hänt jätte mycket sådär som är intressant för er att läsa om. Men våran lördag i göteborg däremot finns det ju ett & annat att säga om haha.. Åkte till göteborg i lördas för att kolla på fotboll då djurgården spelade mot göteborg. Klockan halv 9 lämnade bussen eksjö & det var ett jävla drag på vägen upp & sjukt bra stämning. Solen sken alla var enormt laddade & det kändes som att det skulle bli en kanon dag i göteborg vilket det var förutom ett par saker...
- Djurgården förlorade med 6-0. Känns helt ofattbart & man undrade vad fan som hände.
- Fick en sönderbränd jacka, sår på benen & håret & ansiktet färgat grönt typ. Precis i början av matchen när vi står i klacken så börjar dom dra upp flaggen över klacken en sån stor som täcker hela klacken så man är typ instängd under just då, men iallafall samtidigt som denna passerar ovanför våra huvuden så slänger någon som står på sektionen ovanför ner en rökbomb som hamnar i min famn & kan ju garantera att jag fick panik. Kände hur ögonen sved fick ingen luft & i ren panik släppte jag jackan som jag höll i famnen där rökbomben hade landat. Men samtidigt som jag är på väg att börja springa bortåt så tänker jag att jag inte kan lämna jackan som jag har alla värdesaker i osv så i all röken försöker jag hitta min jacka & sen börjar jag & sandra i ren panik springa neråt för att få luft. Men röken blir inte tunnare utan lika tjock & då inser vi att rökbomben sitter fast i min jacka då min jacka börjat smälta så hade den fastnat så samtidigt som vi springer försöker jag skaka på jackan allt vad jag kan för att få den att lossna vilket den till slut gjorde. Men jackan ser förjävlig ut & är totalt förstörd. Jag är så jävla FÖRBANNAD, vad fan tänker dom med liksom? IDIOTER! jag blir vansinnig. Ska man inte kunna gå på fotboll utan att vara rädd för att bli skadad, sjukt. & allt bråk allt man läst om i tidningen som hände i göteborg under lördagen är så man skäms. Det har gått för långt. När föräldrar får fly med sina barn i famnen för att inte bli nerslagna eller skadade då blir man rädd. Vart fan är världen på väg? Jag älskar att åka på match, jag älskar fotboll & jag älskar stämningen en solig dag med alla människor i blåränder, sånger man sjunger till man inte har någon röst kvar osv haha ;) Men som sagt ibland undrar man varför vissa människor måste bete sig så illa? Men iallafall i övrigt var det en underbar dag & något som kändes så mäktig var när spelarna kom fram efter matchen ställdes sig framför klacken och tackade för stödet & hela klacken sjöng "always look on the bright side of life" låter säkert jätte löjligt när någon som inte är så insatt i fotboll läser men en sån känsla går inte att beskriva. & när man läser efteråt att vissa av spelarna säger att det var en otrolig känsla att få det stödet ! Men nehe nu ska jag väll sluta låta som en total fotbollsnörd haha ;) Ska krypa ner i sängen försöka få lite sömn, har en massa som står på schemat imorn så bästa att vara utvilad eller försöka iallafall !




<3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0