Utsidan ger insidan sin glans ;)


Detta inlägg är något jag skrev för ett par år sedan men något som kan läsas igen.. & får väll erkänna att även om det som sagt var ett par år sedan jag skrev dehär så tycker jag faktiskt i stort sett precis likadant nu! Dehär är väll ett ämne som alla har olika åsikter i, men är iallafall skrämmande vilken utseende fixerad värld vi lever i & att det finns människor som är beredda att göra precis vad som krävs för att bli perfekt. Men den stora frågan är ju också då vad är perfekt? & vem får äran att bestämma hur en perfekt person ska vara ?! De flesta är rörande överens om att ett osunt ideal där man söker efter perfektion inte är bra. Man ska vara size 0, ha perfekt hy och felfri klädsmak. Inga celluliter, inga bad hairdays och verkligen inte en enda finne så långt ögat kan nå. De flesta skulle säga att det är helt sjukt och att media sätter för hög press på oss unga. Att det är fel. Det finns många starka röster i den debatten.Men likförbannat sitter de gladeligen och gottar sig i när en kändis har en brist. "Kolla vad tjock Jessica Simpson blivit! Har hon ingen personlig tränare eller?? Alla dess ideal är sjukt i mina ögon jag menar vi är helt vanliga människor & alla har vi fel & brister alla har bra dagar dåliga dagar osv ingen är perfekt.Men nehe som vanligt är mitt lilla huvud är fullt av tankar, jag är en grubblare, en funderare & ämnen som dessa som alltid känns aktuella är ju sånt man skulle kunna diskutera i evigheter. Men nehe nu kom jag väll även in på lite andra grejer men här är iallafall ett inlägg om insida & utsida. Ni som följt min blogg länge har garanterat redan läst dehär en gång men för er andra enjoy ;)


Vem föll du för?!
Jag menar egentligen är det insidan som betyder något det är insidan man borde falla för och det är när du förälskat dig i insidan som personen verkligen blir vacker i dina ögon oavsett hur andra ser honom och det är oftast då det håller för då är förhållandet inte bara baserat på ytlighet.
Jag menar träffar du värsta snygga killen och blir tillsammans med honom så är det ju egentligen bara ytligt även om man inte tänker på det , du är ju kär i han för hur han ser ut och inte för vem han är.
Okej om man säger när man går ut och raggar på krogen då finns det helt ärligt inte en människa som ger någon en chans om dom inte tycker personen i fråga är snygg, på krogen är alla människor ytliga men där är väll det på något sätt okej, för det är bara något för just då, kanske bara för en natt? Man känner ju inte direkt så många människor som går ut på krogen med tanken att dom ska hitta en partner för livet, det gör i alla fall inte jag för det är helt fel ställe att leta på. Men om man nu skulle säga att man letade efter någon på krogen skulle alla egentligen ha en påse över huvudet för då skulle ju alla spela i samma liga och alla skulle få en rättvis chans och då är det ju insidan man skulle fastna för och inte utseendet eller hur ? Egentligen är det ju lite elakt att så mycket i samhället är baserat på hur du ser ut, jag menar är du född med ett fint yttre ger ju alla dig en chans medans om du föddes med ett fult yttre får du kämpa för att folk ska ge dig en chans. Det är som vi alla drog en lott när vi föddes en del drog en vinst och andra fick tyvärr en nit.
Elakt men sant.
Jag kan själv säga att för bara något år sen, så var väll begreppet insida i stort sett något jag aldrig hört jag menar vadå falla för insidan, hallå det går ju inte. Fanns ju inte en chans att du ägnade en kille en minut om han inte var snygg och passade in i din mall av hur killar ska se ut. Men se hur det gick istället hur många dåliga förhållanden har man inte i bagaget? Okej nu ska jag inte säga att man inte kan falla för en snygg kille som har en otroligt fin insida också för visst finns det. Men du föll ju fortfarande för utseendet eller hur?
Utan det är snarare när du faller för insidan som personen blir så jävla snygg att bara du tänker på honom så smälter du just för att det är inte längre baserat på ytlighet du tycker om honom som person, för den han är och för hur han behandlar dig och det är istället för ett medfött snyggt yttre det som gör honom vacker.
För mig är i stort sett ett förhållande baserat på ytlighet det samma som att skaffa sig ett KK, ni umgås har sex osv men har inget annat gemensamt för egentligen så känner du honom inte ens.
Kan i alla fall säga att nuförtiden så är det insidan som räknas för mig, helt klart utan tveka. En kille med en vacker insida blir väldigt speciell och omtyckt i mina ögon. En sån kille som det är lätt att falla för, okej det finns ju fortfarande saker du är attraherad av som du faller för jag menar en pojke med fin kropp och vackra ögon och jag blir totalt knäsvag men precis då är det ju egentligen mer åtrå för det är just bara vad du ser som du vill ha.
Så som sagt jag fallerr fortfarande och blir attraherade för folk med snyggt yttre vem fan gör inte det? Men när jag väl blir kär nuförtiden är det insidan som räknas, jag vill veta att jag fallit för vem han är, för hans personlighet då känns det som det finns något att bygga på något som kommer att vara. Och inte bara en just nu för stunden kille med vackra ögon.
Sen ser ju alla det helt klart olika, men detta är i alla fall min tanke.
Fast det är ju som det sägs, utsidan ger insidan en chans och utsidan ger insidan sin glans.

Postat av: ¬•» J E N N A

Men gud, TAAAAAACK! :D

Va glad jag blir! <3

2009-04-23 @ 22:28:18
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du skriver så underbart ! =)

2009-04-26 @ 20:10:25
Postat av: John

Wow träffsäkert inlägg !

2009-08-17 @ 14:38:45
Postat av: amanda

toppen skrivet! :)

2010-11-14 @ 13:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0