Fy bubblan..

Jag hatar,hatar,hatar måndagar .. så nu fick vi det sagt ! Som att inte alla redan visste det ;P

Suttit & kollat på Sanningen bakom Size zero på tv 3, jävligt skrämmande. Sjukt vad folk gör mot sina kroppar och mot hälsan för att nå en viss vikt, följa ett visst ideal. Dagens bild av hur smal man ska vara är ju helt sjuk egentligen om man tänker efter. Visst kan jag ha perioder då jag känner att man behöver gå ner lite i vikt eller perioder då man känner att man borde dra ner på sötsakerna, men att svälta sig själv på det sättet, nej tack ! Jag har varit fast i ätstörningar när jag var yngre allt jag tänkte på vad hur mycket jag vägde, vad jag åt, vad jag fick äta, att jag ätit för mycket osv det tog upp sjukt mycket tid & man mådde dåligt över det jämt. Ena stunden hetsåt man och nästa stund spydde man upp det man ätit, sjukt och hemskt. Och man var alltid trött, alltid på dåligt humör och man skadade sin kropp! Idag har jag en bra relation till mig själv, min vikt och ett jävligt bra självförtroende, jag väger hellre 5 kilo mer och är lycklig än att hetsbanta och gå och tänka på hela dagarna hur hungrig jag är. Jag kommer aldrig igen, hoppas jag iallafall spendera dagarna med hetsbantning osv. Däremot kan jag sträva efter att äta nyttigt och träna regelbundet men det kallar jag inte att banta utan bara att försöka ha en sund livsstil. Men jag äter fortfarande vad jag vill & ser säkerligen ut inuti som en Coca cola flaska efter alla mängder jag dricker haha och jag kan ibland behöva tala om för mig själv att Emma att äta godis 6 av 7 dagar i veckan kanske inte är så hälsosamt eller speciellt bra ;) Just nu vet jag dock att träningen legat lite på latsidan på sistonde och att jag ska ta tag i den och att det kanske blivit lite för mycket onyttigt sen man skaffade sig pojkvän vilket resulterar i många mys kvällar hemma med godis och andra onyttigheter, så som sagt får nog erkänna att jag varit lite väl onyttig på sista tiden och att jag måste bättre mig lite mest för att min kropp inte mår bra av bara en massa onyttigt hela tiden och man blir sjukt trött. Men i övrigt tycker jag att vi alla ska njuta av allt gott som finns här i livet & vara nöjda som vi är man lever ju bara en gång ;)

Men nehe snart dags för sängen tror jag sitter & spelar poker just nu vilket är för jävla beroendeframkallande haha ;) Tur dock det inte är riktiga pengar man spelar om just nu för då hade jag varit jävligt pank ! Imorn har jag en lektion i skolan & sen ska jag träna efter det om jag hinner i övrigt ska dagen spenderas med att vara hemmafru haha.. Städa,tvätta och tänkte även slå till på att baka om inspirationen fortfarande finns kvar imorn ;)




<3
idag va det inte bara jag som var sugen på att sova middag ;)



Postat av: Janéla

Måste bara skriva att jag faktiskt saknar dig! Har tänkt på dig en del den senaste tiden och det vore roligt om du kom till enköping snart, eller närmare våren kanske då.



Kramar



2009-02-24 @ 13:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0