Someone I used to know ...


Jaha idag har varit en lång dag varit inne i eksjö på rättegång. Syrran var anklagad för typ kränkning & hot av mitt x förra brud, alltså bruden han var tilsammans med efter mig & innan han skaffade en ny igen! Iallafall kändes det lite sjukt att komma dit då det var min syster mitt x & hans x, ja ni hör ju själv hur det låter liksom. Slutade ju dock med att kenneth inte vittnade eftersom han fick välja för att eftersom vi har barn ihop så ansågs han som en närstående till den tiltalade så då valde han att inte vittna, vilket chockad mig lite.. han måste ju uppenbarligen hata henne mer än vad han hatar mig & min syster haha! Nej men syrran blev iallafall frikänd så det ropar vi hurra för ;)

Har under 1 års tid funderat på hur det skulle kännas den dagen jag & mitt x sågs igen för första gången, har undrat hur jag kommer reagera hur det kommer kännas osv & idag var den dagen...
När jag först såg honom kändes det som att jag tappade andan en hel del flaschbacks passerade förbi & många minnen & det kändes nog som att mycket av de förflutna man kämpat med att lägga bakom sig dök upp på bara några sekunder, vilket var ganska jobbigt men inte speciellt konstigt etersom man trots allt delat en hel del ihop. Men efter just den stunden kände jag absolut ingenting, helt tomt. När jag tittade på honom såg jag bara en person jag en gång kände eller trodde jag kände, en person jag en gång var kär i, jag såg en person som såg ut som en fegis i mina ögon, en person som vänt sin son ryggen, jag såg en svikare, en person utan moral & etik, jag kände inte ens hat längre utan det var tomt. På något sätt kändes det som att jag fick ett avslut trots att vi inte sa ett ord till varandra så kändes det som att jag fick ett riktigt avslut kan nog låta konstigt & svårt att förklara kanske men det är så det känns!
Mitt x är en människa som gjort medvetna val, utan "stundens hetta" som försvar eller ursäkt. När man är gammal nog att veta skillnaden på rätt och fel. När det inte finns en enda ursäkt, ingenting att skylla ifrån sig på. När en person kort och gott sagt eller gjort något jävligt illa.En människa som hade kunnat göra rätt för sig själva för länge sen, men även där tog ett medvetet val. Jag tror alla kommer till en gräns där det helt enkelt är för sent. När det inte längre spelar någon roll vad den personen gör eller säger för att släta över allting. Den dörren är stängd, låst och nyckeln bortkastad. När respekten är död för länge sen. Vissa broar är helt enkelt brända. To little to late..Helt enkelt Jag hoppas inte min väg & mitt x väg korsas igen på ett bra tag helst många många år om jag får bestämma.
Jag vill inte träffa honom & han vill inte träffa sin son & liam har ingen aning om att det är hans pappa så i mina ögon har vi ingen andledning överhuvudtaget att någonsinn igen ha någon kontakt, vem vet våra vägar kanske korsas igen någon dag, jag hoppas inte det men man vet ju aldrig ! Men vill han någonsinn komma i närheten av sin son så är det inte mig han ska vända sig till utan till en advokat för jag släpper inte honom nära liam frivilligt no way in hell. Sitter många av er säkert & rynkar på näsan åt eller tänker ja men så kan man väll inte säga. Men jo det kan man för jag ser en pappa som inte ens borde få kalla sig själv pappa. Han har varit borta från liams liv i mer än 1 år & om jag tror rätt blir det många till, han hörde inte ens av sig & frågade hur liam mådde när liam låg inlagd & risken var stor att han inte ens skulle överleva osv listan kan göras lång & skulle jag dra hela den långa historien om allt så skulle väll många av er svimma. Men jag har tagit ett beslut jag känner att jag kan stå för & fram till liam är gammal nog att bestämma själv så är beslutet mitt & ingen annans. Men nehe blev ett lite längre inlägg en planerat när jag väl började skriva om allt så skenade tankarna iväg men iallafall så var jag ju som sagt lite orolig över hur det skulle kännas idag osv & med facit i hand måste jag säga att det känns bra, förjävla bra & just nu är livet jävligt underbart ;) Kommer väll naturligtvis alltid att känna något för mitt x han är ju trots allt pappa till min son, vilket är det finaste jag har. Men i övrigt känns han som en främling someone i used to know .. Just a flame, thats lost its glow !




Vännerna - Ni är oersättliga & underbara.
Älskling - Du är underbar & jag är så lycklig att jag har dig.
Liam - Kärleken till dig är större än vad som kan beskrivas i ord.. jag älskar dig <3


feel like i'm on top of the world hehe!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0