glasögon nörd haha ;)

Jaha idag var jag hos optikern på synundersökning kände att det var på tiden då jag länge misstänkt att jag har fel på synen & mycket riktigt så är Emma typ halv blind eller ja nästan iallafall haha nej men va väll inte så kul att höra att man i fortsättningen måste bära linser eller glasögon jämt, men hellre det än att ha spänningshuvudvärk jämt & att alltid se allting suddigt. Så nu joinar jag nörd klubben i 1 månad framöver då jag måste böra glasögon hela tiden & jag känner mig lite halv nördig faktiskt haha & sen känns det väldigt ovant också. Men efter 1 månad får jag gå över till att bära linser om jag vill & det tackar vi ju för ;) då använder man bara glasögonen hemma när ingen ser ! Det som va mest skrämmande idag är att jag har vetat att jag sett lite dåligt men jag har aldrig insett hur dåligt eftersom man inte haft något att jämföra med men när han satte på mig glasögon med den styrkan jag skulle ha så var det som att se allting i ett nytt ljus, låter nog jävligt konstigt men det var helt sjukt, nu fattar man ju hur dålig man egentligen sett. Men så nu har jag lånat med mig 3 par glasögon hem i ett par dagar så jag kan bestämma mig för vilka jag vill ha, svårt att välja & man lär ju tröttna. Jag menar på sommaren kan jag variera mig mellan 10 olika solbrillor;) men får se vilka man fastnar för. Va lite kul me att optikern varnade för att allting kommer kännas lite konstigt första dagarna att avståndet till saker kan bli lite konstigt & att det kan kännas som att marken flyttar på sig vilket kan bli lite obehagligt, så de kommer ju bli mycket intressant & får hålla tummarna för att man inte kommer gå & snubbla på allt haha !

Min pojkvän la kommentaren att det är sexigt med glasögon undra om han står fast vid den kommentaren nu haha;)? Fast får väll erkänna att man ser lite smart ut iallafall alltid något ! Men nehe i övrigt har det varit en lugn dag hade bara en lektion i skolan med vilket var skönt då jag kännt mig jävligt trött idag, hämtad en hängig & grinig liam på dagis också som nu har 39 graders feber so here we go again. Så förbannat jävla trött på alla dessa sjukdommar nu så jag skulle kunna spy känns som han varit konstant sjuk sen i september förra året & aldrig tar det slut, han hinner ju knappt bli bra igen förrän han hämtar på sig något nytt, tar det aldrig slut liksom?! & förr var jag typ aldrig sjuk men sen jag fick barn har jag varit sjuk hur många gånger somhelst, man får dåligt med sömn & det ger dåligt immunförsvar vilket gör att jag också åker på det mesta han åker på & det är verkligen inget kul. & nu är det ju inte länge sen jag låg i magsjukan så inte vill jag åka på feber och skit nu också, nej tack! så jag håller tummarna på att jag klarar mig & att vad han nu har snabbt går över. Men ska krypa i säng nu så man får lite sömn mellan varven innan hann vaknar igen, hostan gör ju att han sover sjukt dåligt & det brukar bli långa nätter. Godnatt !



Postat av: Janéla

Hehe du ser ju riktigt bra ut i glasögon så jag tror att din kille menar vad han säger :)

2009-03-03 @ 09:19:55
Postat av: Cicci

Men Emma, du är supersnygg i de glasögonen ju! :)

2009-03-03 @ 11:26:00
Postat av: Benita

Du är jättefin i dina nya glasögon! :D

2009-03-03 @ 12:08:02
URL: http://bubbelrummet.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Du är skit snygg i glasögon ju =)

2009-03-03 @ 14:05:28
Postat av: MALIN

åh vad fin du blev i dom :) big brother är på tv 400 kl 22.55 .. kramkram

2009-03-03 @ 22:26:58
URL: http://maliinnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0