Varje steg är ett vägskäl.


Livet är som ett parti schack varje dag representerar en ny ruta antingen svart eller vit
beroende på hur du väljer att spela och kanske sätts man i schack för att se hur livet nästan tar slut hur spelets regler får dig att nästan förlora. Lika mycket som varje dag innebär ett psykologiskt drag i spelets gång innebär upprätthållandet och strategin att vinna, en heder som är svår att hålla kanske vinner man kanske förlorar man det är alltid upp till en själv hur man väljer att spela sina drag.


Jag står inför ett val, står i ett vägskäl & har ingen aning om åt vilket håll jag ska gå? Blivit erbjuden ett jobb jag vill ha problemet är att jobbet är 20 mil härifrån. Känner att en flytt skulle vara något underbart, att få gå vidare, börja om osv samtidigt som det skrämmer slag på mig att bara lämna tryggheten man har här hemma. Jag är totalt förvirrad & har ingen aning om hur jag ska lyckas fatta ett beslut. Jag har 3 veckor på mig tills dagen då min framtid ska avgöras är här. Känns helt sjukt helt overkligt. Jag har längtat länge efter en chans att få komma iväg & leva mitt liv men nu när chansen väl är här så skrämmer det mig. Ska man våga? Är det rätt mot Liam? & är jag beredd att lämna vänner, familj? Eller att lämna min A, även om vi haft våra hinder på senaste så betyder han så sjukt mycket för mig och jävligt svårt att tänka mig ett liv utan att han finns där. Efter allt vi upplevt vet jag inte riktigt om jag vill ge upp oss, det känns så fel. Men jag vet att en flytt betyder slutet för oss men kan jag ge upp en flytt och ett jobb jag vill ha för en annan människa? Kan jag ta ett sånt beslut & leva med det sen utan att bli bitter eller ångra mig? Jag vet ingenting & jag velar mellan att ha bestämt mig & inte ha bestämt mig hela tiden. Är väll livrädd för att ångra mig, livrädd för att ta fel beslut. Men man måste väll våga, det är det som kallas att leva.


Timglaset fylls sakta. Flickans värld krymper.
Förnuftets väg är stabil. Hjärtats väg lämnar inga garantier.
Kravet ökar som ett stigande crescendo.
Hjärtats eller förnuftets väg?


Postat av: Alexsandra

Följ dit hjärta de är de bästa du kan göra. De är bara du som vet vad som är bäst för er! Ingen kan säga något annat, hoppas de löser sig till de bästa Emma. Kramar.

2009-11-02 @ 23:25:52
URL: http://metrobloggen.se/alexsandra
Postat av: Sofie

Du är stark, en av dom starkaste personer jag känner. Du kommer komma på vad som är rätt. Ta en dag i taget & känn efter vad du vill så löser det sig nog. Kramar

2009-11-02 @ 23:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0