Alis volat propriis


Igår gjorde jag min fjärde tatuering denna gången på armen. En symbol för mig för kärleken till dig mamma, saknaden efter dig men samtidigt en symbol för att jag måste vara stark och kunna gå vidare det är dags att flyga med egna vingar. Texten påminner mig om din styrka och på något sett ger den mig styrka och påminner mig om att du alltid kommer finnas där och vaka över oss. Jag kämpar varje dag med att orka och det känns som halva jag fattas men jag vet att även om det tar tid så kommer jag komma ut på andra sidan starkare än någonsinn. Just nu har smärtan fortfarande greppet om mig men det kommer inte alltid vara så. Just nu har jag fortfarande en stor säck med dina kläder stående i mitt sovrum brevid sängen som jag öppnar när jag saknar dig och känner doften av dig. Jag håller bara påsen öppen små stunder i taget för att jag är så rädd för att lukten ska försvinna. Jag vill aldrig glömma hur du luktade. Jag vill minnas alla småsaker som på något sätt ibland gör att det små stunder känns som att du är här hos mig igen.

Mamma jag saknar dig så otroligt, jag älskar dig <3

 

 

Alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0