Jag vill få vara lycklig över julen.


2 december idag och vi har nu entrat sista månaden på 2010.
Jag ser fram emot att julpynta, pynta julgranen, baka lussebullar, julsånger och allt annat underbart som hör julen till men samtidigt så växer smärtan inombords. Dom senaste 2 åren har tiden runt juletid bjudit på tårar och smärta. För 2 år sen förlorade jag nästan min son i hjärnhinneinflamation och det var en fruktansvärt jobbig tid och förra året såg jag min mamma förlora mot cancern vilket har satt djupa ärr i själen och som jag försöker bearbeta varje dag. Och denna julen kommer vara den första utan mamma en dag jag helst vill hoppa över iår för hur jag ska kunna fira jul utan henne har jag ingen aning om. Men iallafall så känns det som att jag aldrig får njuta av julen och bara vara lycklig och det är fruktansvärt jobbigt och påfrestande. Jag blir arg på världen när jag känner mig trasig för jag undrar hur mycket smärta en person ska kunna hanetera och klara av? Det känns så jävla orättvist. Jag kämpar varje dag & jag ska fortsätta kämpa och jag ska försöka fira en jul med att vara lycklig över att jag har min familj, mina syskon mina underbart söta syskonbarn, min älskade son, min pojkvän & alla underbara vänner i mitt liv och jag är så tacksam och lycklig för det. Men det känns som julen har blivit lite förstörd dom senaste åren och inte blir det lättare nu och det gör ont att inte bara få njuta av julen och all lycka som sprids i juletider. Alla presenter och hysteri runt sånt som man hade förr känns så meningslös iår för det enda jag verkligen vill ha kan jag aldrig få och kan inte köpas för pengar, jag vill fira jul med min mamma. Så jag tänker avsluta mitt inlägg med att säga att ni ska använda julen till att vara bland nära och kära, visa kärlek och omtanke och ta till vara på tiden tilsammans för man vet aldrig hur många jular till man får med varandra. Lev i nuet & njut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0